TP-Link Archer MR600 v2 Upgrade Problem

TP-Link Archer MR600 v2 Upgrade Problem

TP-Link Archer MR600 v2 Upgrade Problem
TP-Link Archer MR600 v2 Upgrade Problem
2 weeks ago - last edited a week ago
Model: Archer MR600  
Hardware Version: V2
Firmware Version: 1.4.0 0.9.1 v0001.0 Build 210805 Rel.63527n
Good morning,

I bought the router in good faith from willhaben.at as a new device, in its original packaging and open to all ISPs, no netlock, free for all SIM cards. Also included is the Tp-Link Repeater 655. Unfortunately, every update attempt fails, as has happened with many others! I checked the sticker underneath and it clearly states that it is an EU model v2. Firmware version:1.4.0 0.9.1 v0001.0 Build 210805 Rel.63527n. Can someone in this forum send me a solution, since it exists (I've been reading about it for hours), as TP-Link support hasn't given me a solution yet, as have some forum members who have been contacted.

With kind regards from Vienna
Robert

 

Guten Morgen,

 

Ich habe den Router in gutem Glauben bei willhaben.at als neues Gerät, original verpacktes und offen für alle ISP gekauft, kein Netlock, frei für alles Sim-Karten. Ebenfalls dazu den Tp-Link Repeater 655. Leider schlägt jeder Update-Versuch fehl, wie schon bei vielen anderen! Ich habe den Aufkleber darunter überprüft und es steht eindeutig, dass es sich um ein EU-Modell v2 handelt. Firmwareversion:‪1.4.0 0.9.1 v0001.0 Build 210805 Rel.63527n. Kann mir jemand in diesem Forum eine Lösung schicken, da es diese ja gibt (habe darüber schon Stunden gelesen), da TP-Link beim Support bis dato keine Lösung mir mitteilte, sowie auch einige Forum Mitglieder, die kontaktiert wurden.

 

Mit schönen Grüßen aus Wien
Robert

 

TP-Link wird doch im Stande sein, mir eine Nachricht so wie schon anderen zu schicken, wie oder mit welcher Firmware ich wieder alle Sim-Karten verwenden kann.

 

TP-Link will be able to send me a message like it has sent others about how or with which firmware I can use all SIM cards again.
  0      
  0      
#1
Options
5 Reply
Re:TP-Link Archer MR600 v2 Upgrade Problem
a week ago - last edited a week ago

@Sunshine

 

Good day,

was in the Drei Shop Lugnercity yesterday, applied for activation and paid € 40.-, case explains no update possible and therefore no WPA3, everything was documented including IMEI and an email was sent to technical support.

Today the answer came from support three.

TP-Link routers from Drei, like yours, are SIM lock free. We asked you to test the router again with another provider; you will receive a refund of the activation fee you paid in your shop.

The error is clearly with TP-Link, who do not want to provide any firmware for this error message or this known problem (for many people, whether purchased from Amazon, etc.) in order to update your router and keep it up to date be.

Other forum members and I also think this is the wrong company policy and, from that point of view, an impudence towards the customer.

This will also be sent to TP-Link Support Global, Germany and Austria.

Link: https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/554160?sortDir=ASC&page=12

Kind regards

Robert

 

Guten Tag,

 

war gestern im Drei Shop Lugnercity, habe eine Freischaltung beantragt und € 40.- bezahlt, Fall erklärt kein Update möglich somit auch kein WPA3, alles wurde dokumentiert inklusive IMEI und eine Mail dem technischen Support übermittelt.

 

Heute kam die Antwort vom Support Drei.

 

TP-Link Router von Drei, wie auch Ihrer, sind SIM Lock frei. Wir baten Sie den Router noch einmal mit einem anderen Anbieter zu testen, die bezahlte Freischaltgebühr erhalten Sie in Ihrem Shop erstattet.

 

Der Fehler liegt somit eindeutig bei TP-Link, die keine Firmware für diese Fehlermeldung bzw. Dieses bekannte Problem (bei vielen Personen, ob bei Amazon, willhaben etc. gekauft) zur Verfügung stellen wollen, um Ihren Router zu aktualisieren und auf dem neuesten Stand zu sein.

Andere Forum-Mitglieder und auch ich finde, das ist die falsche Firmenpolitik und so gesehen eine Frechheit gegenüber dem Kunden.

 

Dies wird auch an den TP-Link Support Global,Deutschland, sowie Österreich übermittelt.

Verknüpfung: https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/554160?sortDir=ASC&page=12

 

Mfg

 

Robert

  0  
  0  
#2
Options
Re:TP-Link Archer MR600 v2 Upgrade Problem
a week ago

  @Hrvatska 

 

Hi, did you try to upgrade the firmware manually from the official website?

You may refer to this method.

  0  
  0  
#3
Options
Re:TP-Link Archer MR600 v2 Upgrade Problem
a week ago - last edited a week ago

@Marvin_S 

 

Hello, yes, like some other members, I tried it online and offline, the firmware always crashes, the file cannot be updated, I read all the forum posts and @Sunshine supposedly has the solution, it worked for some.

 

  0  
  0  
#4
Options
Re:TP-Link Archer MR600 v2 Upgrade Problem
a week ago
See PN.
  0  
  0  
#5
Options
Re:TP-Link Archer MR600 v2 Upgrade Problem
a week ago

  @Hrvatska

 

Thanks, TP-Link Support Germany also suggested this to me. thanks again

Kind regards
Robert

 

Danke, der TP-Link Support Deutschland hat mir dies auch vorgeschlagen. Danke nochmals

 

MfG
Robert

  0  
  0  
#6
Options