Installation CPE710

Installation CPE710

Installation CPE710
Installation CPE710
a week ago - last edited Tuesday
Model: CPE710  
Hardware Version: V2
Firmware Version: 1.1.3

Bonjour, j'utilise 2 CPE710 (V2) en mode AP et Client sur une distance de 0,2 km. (Ceci pour étendre mon réseau de la maison vers un entrepôt)

J'ai effectué le paramétrage en test (Avant mise en place définitive) et le réseau fonctionne bien. (J'ai mis en place le dernier firmware sur les 2 CPE710)

Questions :

Sur la partie paramétrage Wireless, dans une doc d'installation il est signaler de cocher Maxstream pour l'activer. Je n'ai pas cette option dans le CPE710 AP ou Client.

Au niveau de l'antenne il y a 2 choix 7db et 23db j'ai sélectionner 23 db. Je pense que ça correspond bien au type d'antenne ?

Merci pour toute aide. Jean-Luc 

Jlpksa (Jean-Luc) j'utilise 2 CPE710 entre 2 bâtiments
  0      
  0      
Options
1 Accepted Solution
Re:Installation CPE710-Solution
Tuesday - last edited Tuesday

Hi  @jlpksa 

Thanks for posting here. 

The guide you were referring to is for all Pharos products, and CPE710 had removed the MAXstream option, so you may ignore it.

For the antenna, yes, you are correct, 23db is for your scenario.

7dBi Antenna had Lower gain, meaning it amplifies the signal moderately.
Better suited for shorter-range or omnidirectional coverage (e.g., indoor Wi-Fi, small offices).

Recommended Solution
  0  
  0  
Options
1 Reply
Re:Installation CPE710-Solution
Tuesday - last edited Tuesday

Hi  @jlpksa 

Thanks for posting here. 

The guide you were referring to is for all Pharos products, and CPE710 had removed the MAXstream option, so you may ignore it.

For the antenna, yes, you are correct, 23db is for your scenario.

7dBi Antenna had Lower gain, meaning it amplifies the signal moderately.
Better suited for shorter-range or omnidirectional coverage (e.g., indoor Wi-Fi, small offices).

Recommended Solution
  0  
  0  
Options