Geen Clients op Omada Controller voor EAP115 (2x)

This thread has been locked for further replies. You can start a new thread to share your ideas or ask questions.

Geen Clients op Omada Controller voor EAP115 (2x)

This thread has been locked for further replies. You can start a new thread to share your ideas or ask questions.
Geen Clients op Omada Controller voor EAP115 (2x)
Geen Clients op Omada Controller voor EAP115 (2x)
2023-09-04 10:24:19 - last edited 2023-09-13 14:10:41
Model: EAP115  
Hardware Version: V4
Firmware Version: 3.20.0 Build 20200525 Rel. 36931

Hallo,

 

In de Omada-controller zie ik enkel Clients op de EAP245.

Er zijn wel degelijk Clients aangesloten/geconnecteerd op de EAP115, maar kan ze nooit zien.

Als ik alle AP's Ping ben, is alles in orde.

 

De instellingen van de 3 EAP's zijn hetzelfde, namelijk het kanaal 1,6,11

 

Wat zou de oorzaak zijn?

 

Alvast bedankt, Mvg David

 

 

File:
Schermafbeelding 2023-09-04 122455.pngDownload
  0      
  0      
#1
Options
1 Accepted Solution
Re:Geen Clients op Omada Controler voor EAP115 (2x)-Solution
2023-09-08 13:50:39 - last edited 2023-09-13 14:10:41

  @DavidDD737 

 

welkom terug

Ik heb de door u genoemde hardwareversie bekeken en het lijkt erop dat ze allemaal nog steeds worden ondersteund in de nieuwste versie van de SDN-controller (5.9.31), wat waarschijnlijk uw beste keuze zal zijn voor volledige ondersteuning van uw apparaten.

Omdat dit een GROTE update gaat zijn van uw v3 naar een v5.x-controller, kan het nodig zijn dat u opnieuw begint OF herstelt vanaf een back-up. Ik ben nog niet zoveel vooruitgegaan in een controllerupdate, dus ik weet niet zeker hooe deze hiermee om zou gaan.

Persoonlijk zou ik je AP's opnieuw adopteren op de controller die je hebt. Maak een back-up en wis / installeer de nieuwste v5-controller. Mogelijk kuunt u dan de configuratie herstellen, maar het kan zijn dat dit niet het geval is en dat u de configuratie opnieuw moet instellen (AP's opnieuw instellen, enz.).


De release-opmerkingen op de downloadpagina van de softwarecontroller vertellen u welke hardware wordt ondersteund voordat u begint.

Als je wilt dat de EAP650 werkt, heb je helaas een v5-controller nodig. Mogelijk moet u ook de firmware op uw EAP245 bijwerken om de nieuwere controller te ondersteunen, dat is een behoorlijk oude firmware die u daar heeft.

Recommended Solution
  0  
  0  
#7
Options
7 Reply
Re:Geen Clients op Omada Controler voor EAP115 (2x)
2023-09-04 15:56:23

  @DavidDD737 

 

Hallo,

 
Hopelijk is dit logisch, aangezien ik Google Translate gebruik! :)

Het lijkt erop dat de firmware van uw controller nieuwer is of de oudere EAP115 niet ondersteunt. Nieuwere controllers hebben een tijdje geleden de ondersteuning voor de 115 stopgezet en nu is dit een van de symptomen daarvan (geen statistieken). U zou een algemene controllerversie moeten vinden die zowel de oudere als nieuwere AP's ondersteunt.

Welke versie van de controllersoftware gebruikt u momenteel? Is dit een hardware- of softwarecontroller?
  0  
  0  
#2
Options
Re:Geen Clients op Omada Controler voor EAP115 (2x)
2023-09-05 07:11:53 - last edited 2023-09-05 07:17:02

  @Philbert 

 

Hallo,

 

De vertaling is perfect. Ja

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

 

Ik gebruik de Omada controllersoftware versie 3.1.13

 

Greetz David.

 

Ondertussen heb ik de eap650 gekocht, ter vervanging. Ga deze morgen installeren.brutaal

  0  
  0  
#3
Options
Re:Geen Clients op Omada Controler voor EAP115 (2x)
2023-09-05 10:40:23 - last edited 2023-09-05 10:42:26

  @Philbert 

 

Hallo, 

 

Bij de EAP650 zijn de klanten ook niet zichtbaar.

Het zal dan wel aan de softwareversie liggen.

Een idee welke versie ik nodig zou hebben.

 

Ik kan alle instellingen en zo aanpassen, maar geen statistieken, alleen voor de EAP245.

 

Bedankt,

 

Groet David

File:
Schermafbeelding 2023-09-05 123537.pngDownload
  0  
  0  
#4
Options
Re:Geen Clients op Omada Controler voor EAP115 (2x)
2023-09-06 16:52:06

welkom terug

Sorry trage reactie, druk druk!

Oké, dus het is duidelijk dat jouw versie van de controller jouw probleem is, maar het kan helaas lastig zijn om dit op te lossen. Laat het me uitleggen.

Elke release van de controllerversie voegt ondersteuning toe voor de nieuwere hardware, maar laat ook de ondersteuning voor oudere hardware vallen. Dit gebeurt meestal in de Major releases (v3.x v4.x v5.x) en op dit moment zijn we op 5.12.xx, dus als je 3.x.x gebruikt, is het niet op de hoogte van de nieuwere hardware (EAP650), daarom JA, het zal het overnemen, maar het zal het niet volledig beheren omdat het niet op de bekende hardwarelijst staat. U zou daarom moeten updaten naar een nieuwere controller die de EAP650 ondersteunt, maar het kan zijn dat u uiteindelijk de ondersteuning voor de EAP115 kwijtraakt. Hopelijk is dat logisch?

Als je de verschillende AP's kuunt vermelden die je hebt en welke specifieke versie ze zijn (bijvoorbeeld EAP650 v1 Firmware 1.05 of EAP115 v4 firmware 1.15 enz.), dan kunnen we misschien ergens in het midden een controller krijgen (bijvoorbeeld 4.x.x) die dat zal doen ondersteunt al uw hardware.

Als dat niet lukt, moet u mogelijk updaten naar een v5-controller en de EAP115 laten vallen / of het gebrek aan statistieken accepteren. Ik zou je aanraden om te updaten naar de nieuwste controller, dit is de betere optie.

Als u echter eerst uw huidige AP-hardware en versies (inclusief de FW-versie) kuunt vermelden, kunnen we zien wat er nodig is!

 

  0  
  0  
#5
Options
Re:Geen Clients op Omada Controler voor EAP115 (2x)
2023-09-07 08:07:08

  @Philbert 

 

hellow,

 

zie bijlage voor Firmware van alle AP's

 

Ik heb om te proberen eens een nieuwere versie geïnstalleerd,

Maar ik kon niet inloggen.

Dus terug oude software versie terug gezet.

Nu kan ik de AP niet meer bereiken. 'pending' 

Moet ik deze dan opnieuw adopteren? (adopt)

 

Bedankt op voorhand.

 

Greetz David

 

 

File:
Schermafbeelding 2023-09-07 095304.pngDownload
  0  
  0  
#6
Options
Re:Geen Clients op Omada Controler voor EAP115 (2x)-Solution
2023-09-08 13:50:39 - last edited 2023-09-13 14:10:41

  @DavidDD737 

 

welkom terug

Ik heb de door u genoemde hardwareversie bekeken en het lijkt erop dat ze allemaal nog steeds worden ondersteund in de nieuwste versie van de SDN-controller (5.9.31), wat waarschijnlijk uw beste keuze zal zijn voor volledige ondersteuning van uw apparaten.

Omdat dit een GROTE update gaat zijn van uw v3 naar een v5.x-controller, kan het nodig zijn dat u opnieuw begint OF herstelt vanaf een back-up. Ik ben nog niet zoveel vooruitgegaan in een controllerupdate, dus ik weet niet zeker hooe deze hiermee om zou gaan.

Persoonlijk zou ik je AP's opnieuw adopteren op de controller die je hebt. Maak een back-up en wis / installeer de nieuwste v5-controller. Mogelijk kuunt u dan de configuratie herstellen, maar het kan zijn dat dit niet het geval is en dat u de configuratie opnieuw moet instellen (AP's opnieuw instellen, enz.).


De release-opmerkingen op de downloadpagina van de softwarecontroller vertellen u welke hardware wordt ondersteund voordat u begint.

Als je wilt dat de EAP650 werkt, heb je helaas een v5-controller nodig. Mogelijk moet u ook de firmware op uw EAP245 bijwerken om de nieuwere controller te ondersteunen, dat is een behoorlijk oude firmware die u daar heeft.

Recommended Solution
  0  
  0  
#7
Options
Re:Geen Clients op Omada Controler voor EAP115 (2x)
2023-09-13 14:10:25

  @Philbert 

 

Hey Philbert,

 

Bedankt voor je hulp, na even zoeken is alles terug online.

En kan ik elke AP zien.

Nu tijd voor wat experimenten.

 

Bedankt voor uw oplossing.

File:
Schermafbeelding 2023-09-13 160624.pngDownload
  0  
  0  
#8
Options