Déconnexions intempestives de mon SWITCH raccordé au premier via les ports SFP avec module SM311LM

Déconnexions intempestives de mon SWITCH raccordé au premier via les ports SFP avec module SM311LM

a week ago - last edited Friday
Hardware Version: V5
Firmware Version: 5.20.6

Bonjour,

J'ai actuellement 2 switchs SG2210P qui sont raccordés entre eux par une jarretière optique (OS2 LC/UPC SC/APC DUPLEX) avec des modules SM311LM. 

La liaison optique se coupe de façon aléatoire (des fois 10 par heure, des fois pas de coupure pendant plusieurs heures) et remonte au bout de 5 minutes environ.

Avez-vous déjà rencontré le problème et avez-vous une solution à me proposer ? 

Merci d'avance.

0      
  0      
Options
1 Accepted Solution
Re:Déconnexions intempestives de mon SWITCH raccordé au premier via les ports SFP avec module SM311LM-Solution

Hi @PARITEL_REIMS 

Thanks for posting in our business forum.

I don't accurately understand what you mean after it was translated in English.

If you mean there is a problem with the connection, try a different fiber.

Module and the SFP port rarely gets broken.

Best Regards! If you are new to the forum, please read: Howto - A Guide to Use Forum Effectively. Read Before You Post. Look for a model? Search your model NOW Official and Beta firmware. NEW features! Subscribe for the latest update!Download Beta Here☚ ☛ ★ Configuration Guide ★ ☚ ☛ ★ Knowledge Base ★ ☚ ☛ ★ Troubleshooting ★ ☚ ● Be kind and nice. ● Stay on the topic. ● Post details. ● Search first. ● Please don't take it for granted. ● No email confidentiality should be violated. ● S/N, MAC, and your true public IP should be mosaiced.
Recommended Solution
  1  
  1  
Options
1 Reply
Re:Déconnexions intempestives de mon SWITCH raccordé au premier via les ports SFP avec module SM311LM-Solution

Hi @PARITEL_REIMS 

Thanks for posting in our business forum.

I don't accurately understand what you mean after it was translated in English.

If you mean there is a problem with the connection, try a different fiber.

Module and the SFP port rarely gets broken.

Best Regards! If you are new to the forum, please read: Howto - A Guide to Use Forum Effectively. Read Before You Post. Look for a model? Search your model NOW Official and Beta firmware. NEW features! Subscribe for the latest update!Download Beta Here☚ ☛ ★ Configuration Guide ★ ☚ ☛ ★ Knowledge Base ★ ☚ ☛ ★ Troubleshooting ★ ☚ ● Be kind and nice. ● Stay on the topic. ● Post details. ● Search first. ● Please don't take it for granted. ● No email confidentiality should be violated. ● S/N, MAC, and your true public IP should be mosaiced.
Recommended Solution
  1  
  1  
Options