Firmware Update impossible Archer MR600

Firmware Update impossible Archer MR600

Firmware Update impossible Archer MR600
Firmware Update impossible Archer MR600
2024-04-02 09:28:56
Model: Archer MR600  
Hardware Version: V2
Firmware Version: 1.0.0 0.9.1 v0001.0 Build 210629 Rel.59196n

Guten Tag,

 

ich habe vor ca. 2 Jahren den Router über Amazon.de im TP-Link Shop gekauft und versuche schon seid sehr langer Zeit die Firmware des Gerätes zu aktualisieren. Mittlerweile lässt sich der Router kaum noch benutzen und es gibt laut offizieller Webseite schon mehrere Quality Updates und Feature Releases, die insbesondere die Stabilität und die Verschlüsselung des Netzwerkes betreffen.

 

Archer MR600 v2 00000002


Versuche ich die letzte Version für mein Gerät zu installieren, bekomme ich immer den Fehler:

Fehlercode: 71211
Dateiupload fehlgeschlagen. Bitte Datei überprüfen.

Nachdem ich schon einige Threads hier gelesen habe, scheint es so als hätte ich in Deutschland einen Router erworben, der nicht für das EU update vorgesehen ist.

 

Können Sie mir beim Update des Routers behilflich sein? Angeblich besteht die Möglichkeit die Firmeware zu korrigieren.

 

Vielen Dank für Ihre Mühe!

  0      
  0      
#1
Options
3 Reply
Re:Firmware Update impossible Archer MR600
2024-04-03 06:36:11

  @Funcorner 

 

Hi, upon checking, your current firmware is for Archer MR600(PLPLAY) 2.0, a customized firmware for ISP Play in Poland, that is why it cannot install common EU version firmware.

It is recommended to contact the local store or local support team to see if they could help, we community team don't have any middle firmware for this version to update EU firmware.

If you found the post or response helpful, please click Helpful. If an answer solves your problem, click "Recommended Solution" so that others can benefit from it.
  0  
  0  
#2
Options
Re:Firmware Update impossible Archer MR600
2024-04-03 07:54:13

  @Sunshine ,

 

Hi @sunshine I bought the router via Amazon.de in YOUR store. Apparently there was a mistake on their site selling me a Polish version in Germany. How do we proceed with this issue? It is no longer possible to exchange it!

  0  
  0  
#3
Options
Re:Firmware Update impossible Archer MR600
2024-04-03 08:53:44

  @Funcorner 

 

Hi, Please contact the local support team in your area to see if they could help: Kontakt mit dem Technischen Support | TP-Link Deutschland

If you found the post or response helpful, please click Helpful. If an answer solves your problem, click "Recommended Solution" so that others can benefit from it.
  0  
  0  
#4
Options

Information

Helpful: 0

Views: 221

Replies: 3

Related Articles