Deco X50 en RJ 45

Deco X50 en RJ 45

Deco X50 en RJ 45
Deco X50 en RJ 45
2025-08-16 20:01:27
Model: Deco X50  
Hardware Version:
Firmware Version:

Bonjour,

J'envisage d'investir dans 2 bornes TP link x50.

Ma maison est sur 2 niveau. Ma box est au rez de chaussée, c'est donc là que je placerai la Base. 

A l'étage j'ai une prise RJ 45 (connectée à la box du bas) sur laquelle  sont connectés 2 ordinateurs (via un Hub TP link) Est ce que je peux brancher le satellite TP Link (toujours en éthernet) afin d'avoir une borne wifi qui arroserait cet étage ? Cela m'éviterait d'acheter un satellite intermédaire entre le RDC et l'étage ?

Je vous remercie par avance pour vos réponses. 

Bien cordialement

Francois

0      
  0      
Options
3 Reply
Re:Deco X50 en RJ 45
2025-08-18 08:50:50

Hello@Francois_Deco ,

Welcome to our community!

According to Google Translate, your question is that if you can use 2 Deco X50 units to cover your whole home network. If there is any discrepancy, please describe it in English.

From your description, it seems your proposed topology is: router + main deco (1st floor) -- RJ45 port -- satellite deco (2nd floor).
This is feasible. To avoid double NAT, you can switch the deco network to access point mode. 
How to set up Deco to work in Access Point mode

Even if your router's signal already fully covers the first floor, you could consider adding just one wired device, such as an access point, or a single deco unit, a single router, or other network device to expand the network via wired connections.

Thanks.

0  
  0  
Options
2025-08-19 19:14:46

@Joseph-TP 

Thank you Joseph for your help !

My router's signal is not already fully covers the first floor especially on the Terrace. Then the main Deco on the first floor would fix this problem ? I guess Deco's signal are more more powerfull than classic router.

François

0  
  0  
Options
2025-08-20 06:50:10

Hello@Francois_Deco ,

Thanks for getting back to me.

Deco routers don't necessarily outperform traditional routers, as performance is primarily determined by specifications.
If you're looking to cover a terrace (outdoors?), consider the Deco X50-outdoor.
For the second floor, you can still choose the Deco X50.

Best Regards.

0  
  0  
Options