Low speed connected to Deco S7

Sunday
Model: Deco S7  
Hardware Version: V1
Firmware Version: 1.4.1 Build 20230324 Rel. 50892
Good morning everything is fine?

Problem:

When connecting my Desktop PC via a direct cable from my provider's Router, I get 600MB (OK)

When connecting my Desktop PC via the Deco S7 direct cable, I get a maximum of 250MB.

Scenario:

a) I have 600MB internet from my provider.

b) I have 3 Deco S7 routers, connected as follows:

Deco 1 (Main) is connected via cable (Cat6) directly from my provider's Modem.
Deco 2 (Connected via Wifi to Deco 1)
Deco 3 (Connected via Wifi to Deco 1)

Observation:

1) Whenever I restart the Deco 1 (Main) for about 10 minutes it reaches maximum speed, then returns to the speed I mentioned above.

2) I've already turned off Decos 2 and 3 (believing it could be a bottleneck) and the problem persists.

I don't know what else to do!

======================================

Bom dia, tudo bem?

Problema:

Ao conectar meu PC Desktop via Cabo direto do Roteador do meu provedor, obtenho os 600MB (OK)

Ao conectar meu PC Desktop via Cabo direto do Deco S7, obtenho no máximo 250MB.

Cenário:

a) Tenho uma internet de 600MB vindo do meu provedor.

b) Possuo 3 roteadores Deco S7, conectados da seguinte forma:

• Deco 1 (Principal) está conectado via Cabo (Cat6) direto do Modem do meu provedor.
  • Deco 2 (Conectado via Wifi ao Deco 1)
  • Deco 3 (Conectado via Wifi ao Deco 1)

Observação:

1) Sempre que reinicio o Deco 1 (Principal) por cerca de 10 minutos ele consegue a velocidade máxima, depois volta para a velocidade que citei acima.

2) Já desliguei os Decos 2 e 3 (acreditando que possa ser algum gargalo) e o problema se manteve.

Não sei mais o que fazer!

Problema:

Ao conectar meu PC Desktop via Cabo direto do Roteador do meu provedor, obtenho os 600MB (OK)

Ao conectar meu PC Desktop via Cabo direto do Deco S7, obtenho no máximo 250MB.

Cenário:

a) Tenho uma internet de 600MB vinda do meu provedor.

b) Possuo 3 roteadores Deco S7, conectados da seguinte forma:

• O Deco 1 (Principal) está conectado via Cabo (Cat6) direto do Modem do meu provedor.
  • Deco 2 (Conectado via Wifi ao Deco 1)
  • Deco 3 (Conectado via Wifi ao Deco 1)

Observação:

1) Sempre que  reinicio o Deco 1 (Principal) por cerca de 10 minutos ele consegue a velocidade máxima, depois volta para a velocidade que citei acima.

2) Já desliguei os Decos 2 e 3 (acreditando que possa ser algum gargalo) e o problema se manteve.

Não sei mais o que fazer!

0      
  0      
Options
8 Reply
Re:Low speed connected to Deco S7
Sunday

@GuilhermeSantos 

You said you have provider's Router. In that case, you can configure Deco mesh to run in Access Point mode and see if speeds improved. See Switching a Deco to Access Point (AP) Mode

1  
  1  
Options
Yesterday

@Alexandre. 

It's not clear to me whether in this mode I will be able to manage my wireless network + guest network.
Today I need to have these two separate networks:

1. Network 1
2. Network 2 (Visitors)

In this mode do I lose these settings?
  0  
  0  
Options
Yesterday

@GuilhermeSantos 

In Access Point mode Deco will keep Main Network and Guest Network.

You can rollback to default Router mode after you run speed tests. The reason I ask you to switch Deco mesh to Access Point mode is because what you describe could be hardware issue or could be software (configuration settings). In Access Point mode all configuration settings that could impact speed will be disabled. If after changing to Access Point mode speeds issues continue, that proves it is not because how Deco mesh is configured.

If you reluctant to try Access Point mode, do this instead:

1. Ensure that QoS parameter is set to be slightly above your actual Internet speed;

2. If you configured High Priority Devices, undo this change by removing all devices from High Priority List. Use Clear All if available or delete all entries one by one.

Then, check speeds again.

2  
  2  
Options
Yesterday

@GuilhermeSantos 

Hi, thanks for posting question here.

It is suggested to update Deco app version first from Google Play or Apple Store.

Then please check Firmware update and update firmware to the latest on the Deco app.

If the wired internet speed from main Deco is still abnormal, please follow this guide to troubleshoot.

Thanks a lot  suggestions from @Alexandre., which is also a good way to check.

0  
  0  
Options
Yesterday

@Alexandre. 

1. Certifique-se de que o parâmetro QoS esteja definido um pouco acima da velocidade real da Internet;

My internet is 600MB, I set it to 1000 and it had no effect.

2. Se você configurou High Priority Devices, desfaça essa alteração removendo todos os dispositivos da High Priority List. Use Clear All se disponível ou exclua todas as entradas uma por uma.

It was activated.
I disabled it for all devices

Depois, verifique as velocidades novamente.

I still have the problem.
  1  
  1  
Options
Yesterday

@Alexandre. 

'm going to test this option today!
  0  
  0  
Options
Yesterday

@Marvin_S 

É recomendável atualizar a versão do aplicativo Deco primeiro no Google Play ou na Apple Store.

Em seguida, verifique a atualização do firmware e atualize o firmware para a versão mais recente no aplicativo Deco.

Both the App version and the Firmware are in the latest version!

Se a velocidade da Internet com fio da Deco principal ainda estiver anormal, siga este guia  para solucionar o problema.

I will read more about these topics as soon as possible.

0  
  0  
Options
Yesterday

@GuilhermeSantos 

Hoje pela manhã desativei o QOS dos dispositivos que estavam marcados como prioritários (inclusive meu Desktop é um deles) e ao chegar à noite -agora- fui testar e aconteceu isso: (!!) 

Simplesmente estou recebendo minha internet em praticamente sua totalidade!

Lembrando que tenho outros dispositivos usando minha rede no momento.

Vou continuar acompanhando durante a semana e aviso vocês!

0  
  0  
Options