Dahua cam won’t connect to BE65
Onderwerp: Dahua IPC-HDBW1435E-W werkt niet op Deco BE65 IoT-netwerk
Beste TP-support / leden van het forum,
Ik loop tegen een hardnekkig probleem aan waar ik zelf niet meer uitkom. Het gaat om een Dahua IPC-HDBW1435E-W camera die jarenlang prima functioneerde op mijn Deco XE75 mesh-netwerk via het aparte IoT-netwerk (2.4 GHz). Sinds de overstap vandaag naar het nieuwe Deco BE65 mesh-systeem krijg ik de camera met geen mogelijkheid meer verbonden met het netwerk, ondanks dat ik veel zaken al heb uitgesloten.
Situatie:
• Camera: Dahua IPC-HDBW1435E-W
• Nieuwe mesh: TP-Link Deco BE65
• IoT-netwerk: 2.4 GHz-only, WPA2/WPA beveiliging
• Camera firmware: 2019 (laatste versie, geen update uitgevoerd)
• Overgang: Van Deco XE75 naar Deco BE65
Wat werkt wel:
• Als ik een oude Deco XE75 node tijdelijk toevoeg aan het BE65-netwerk, maakt de camera zonder problemen verbinding.
• Ook via een Wi-Fi repeater tussen BE65 en camera lukt het tijdelijk.
Wat werkt niet:
• Zonder tussenkomst van de oude XE75 of repeater lukt verbinding met het IoT-netwerk niet, ondanks:• Actieve 2.4 GHz-band (eigen SSID, geen Smart Connect)
• WPA2/WPA ingesteld
• Simpele netwerkwachtwoorden getest
• DHCP-actief en zonder IP-conflict
• Cameramodule herstart en toegang via Dahua ConfigTool geverifieerd
Wat opvalt: zodra de oude XE75 uit het mesh-netwerk wordt gehaald, verbreekt de verbinding direct. Dat lijkt te duiden op een compatibiliteitsprobleem tussen de camera en het nieuwe Deco BE65 platform, mogelijk gerelateerd aan band steering, handshake issues of de aanwezigheid van 6 GHz.
Concreet verzoek:
Is dit gedrag herkenbaar? Zijn er bekende compatibiliteitsissues met Dahua camera’s op de Deco BE65, of zijn er verdere tweaks of firmwaremogelijkheden om dit op te lossen?
Ik ben een gevorderde gebruiker en sta open voor technische stappen, maar ik wil graag voorkomen dat ik blijf rommelen met tussenoplossingen zoals repeaters of oude nodes.
Met vriendelijke groet,
Land: Nederland