Deco X50/X55 V1 1.5.5 Optimize The Overall App Experience / Network stability

Deco X50/X55 V1 1.5.5 Optimize The Overall App Experience / Network stability

143 Reply
Re:Deco X50/X55 V1 1.5.5 Optimize The Overall App Experience / Network stability
Saturday - last edited Saturday

@Arrows Hi, ik had hetzelfde probleem op 1.5.5. Omdat het modem in de apparaatlijst terechtkwam en de verbindingssnelheid ook wered meegerekend kwam het totaal altijd op  0 terecht (want als je bijvoorbeeld iets download met 100mbps werd het als 100 mbps upload gezien vanaf het modem/router). Dit is echter verholpen op firmware 1.6.0 welke als het goed is allang beschikbaar zou moeten zijn :)

Edit: Sorry ik geloof dat 1.6.0 nog in beta is, mijn X50 heeft het vanzelf geinstalleerd dus ik vernam dat dit een officiele release was. Maar even geduld nog!

0  
  0  
Options
Re:Deco X50/X55 V1 1.5.5 Optimize The Overall App Experience / Network stability
5 hours ago

@DenniSundaY Ik wacht hem dan ff af. Klopt het totaal nu ook weer in het overzicht? Op de startpagina was de snelheid bij mij altijd de hoofd deco, niet het totaal van alle drie. Dit heb ik al eerder gemeld, maar meer dan een log uit de app en één keer beta firmware gekregen te hebben bleef het stil vanuit TP-Link.

0  
  0  
Options
an hour ago

@Arrows Je hebt gelijk, de (totaal) snelheid op de startpagina lijkt inderdaad van de hoofd deco te komen en je zou verwachten dat dit inderdaad het totaal zou moeten zijn. Je zou kunnen zeggen dat de hoofd deco uiteindelijk ook de totaal zou moeten zijn van alle Deco's bij elkaar (want deze heeft de hoofd verbinding), maar ik heb de berekening hiervan ook nooit begrepen. Het lijkt soms alsof sommige dingen dubbel worden meegeteld en andere dingen helemaal niet.

Echter, als je er over nadenkt; op 1.5.5 geeft hij ook de snelheid van het gedetecteerde modem weer en dit is natuurlijk ook je uiteindelijke totaal (mits er niks anders op het modem is aangesloten en al het internet verkeer in huis via de Deco's gaan) maar dit is omgekeerd omdat het je hoofdaansluiting is naar de Deco’s maar Deco denkt dat het een ander normaal aangesloten apparaat is. De Deco app telt dit net als alle apparaten wel bij elkaar op en komt toch uit op 0, wat wel aangeeft dat het (zonder het modem) dus toch het totaal is wat hij berekend. Nu hij op 1.6.0 het modem niet meer meerekent krijg ik weer normale waardes.

Lang verhaal kort, ik ben er nog niet helemaal over uit maar maak je niet druk om het totaal, ik denk dat dit wel klopt. Met 1.6.0 klopt de apparaatlijst in ieder geval weer, althans voor mij. Dit kan misschien per modem versschillen, ik heb een FritzBox 7590.

0  
  0  
Options