Probleme enregistrement

Probleme enregistrement

Probleme enregistrement
Probleme enregistrement
Yesterday
Model: Tapo C510W  
Hardware Version:
Firmware Version: 1.3.3

Bonjour,

J'ai acheté une caméra Tapo C510W. J'y ai inséré une carte SD pour l'enregistrement en local et paramétré le planning d'enregistrement sur détection (tous types).

Très rapidement la carte n'a plus été reconnue et impossible de la formater depuis la caméra.

Or la caméra détecte bien les mouvements et les personnes et envoie bien de notifications. Mais elle n'enregistre pas. Par ailleurs, quand je force l'enregistrement ou la prise de photo, je n'ai pas ce soucis puisque je peux consulter le résultat.

Pouvez-vous me dire si j'ai loupé un élément de paramétrage ou si le problème vient d'ailleurs ?

Photo logicielStockage

Image3

0      
  0      
Options
1 Reply
Re:Probleme enregistrement
Yesterday

@ErwanMrl 

Hi, 
From the provided pictures, the camera recognizes the SD card correctly, but there are no videos stored, or the video recordings can't be played. In this situation, please refer to the instructions below to check if your storage settings are correct.
How can I store the Tapo camera video recordings on a microSD card

You can refer to Situation 2 in the instructions below to troubleshoot if you can't playback video recordings.
What should I do if I experience issues when watching playback videos from an SD card?

If the same phenomenon persists, on the camera's Device Settings > Storage & Recordings > Local Storage page, please tap Format microSD Card to format your SD card in the Tapo app and check whether it helps.

Best Regards

0  
  0  
Options