renseignements sur mouvements

This thread has been locked for further replies. You can start a new thread to share your ideas or ask questions.

renseignements sur mouvements

This thread has been locked for further replies. You can start a new thread to share your ideas or ask questions.
renseignements sur mouvements
renseignements sur mouvements
2023-09-02 08:45:40 - last edited 2023-09-04 10:01:52
Model: Tapo C210   Tapo C310  
Hardware Version: V1
Firmware Version: 1.3.2

Bonjour,

Je voudrais savoir, s'il est possible d'enregistrer définitivement les parametres de mouvements.

Car je voudrais que la AL Detection, car la detection de mouvement est trop sensible (une mouche est detecter) et à jacque mise en service je dois enlever la detection de mouvement.

Y a t'il une solutions pour programmer definitivement les parametres?

Cordialament

CB 

  0      
  0      
#1
Options
3 Reply
Re:renseignements sur mouvements
2023-09-04 10:05:46

  @Cedric051 

Hello,
If you do not want to enable the Motion Detection feature, you can disable it on the Tapo app for your camera. And if you do not change the Motion Detection settings on the Tapo app for your Tapo cam, the cam will always keep the existing settings.

 

If you have any problems keeping your detection settings for your Tapo cam, please describe your problem in detail so we can better help you.

 

Best Regards

  0  
  0  
#2
Options
Re:renseignements sur mouvements
2023-09-06 04:36:26

Bonjour,

Effectivement, je rencontre des problèmes pour conserver mes paramètres de détection de mouvements sur mes caméra Tapo.

Je vais bien sur l'application pour désactiver que la détection de mouvements et garder la détection de personne, mais les paramètres ne se conserve pas entre chaque mise en service (absence), et je dois à chaque mise en service modifier les paramètres.

Cordialement 

CB

  0  
  0  
#3
Options
Re:renseignements sur mouvements
2023-09-06 11:16:49

  @Cedric051 

Hi,
If your problem is that you can log in to the Tapo app to disable the Motion Detection feature, but if you force close the Tapo app or log out from the Tapo app, then open the Tapo app or log in to the Tapo app soon, the Motion Detection feature is enabled, can you share a video about the problem with me?

 

Please go to the Tapo app>>Cameras tab>>Home mode and Away mode to check if you have enabled the Motion Detection feature in these two modes. If yes, it may be you apply the Home mode or Away mode settings to your camera when you back or leave home, so the Motion Detection feature is enabled when you check.
How to edit Home and Away Mode for Tapo camera?
 

Best Regards.

  0  
  0  
#4
Options

Information

Helpful: 0

Views: 302

Replies: 3

Related Articles